Creatives

Boy Jonkergouw

Boy Jonkergouw

Regie en script

Boy Jonkergouw is producent, regisseur en schrijver. Hij produceert festivals en maakt voorstellingen op maat en voor het reguliere theatercircuit. Zijn laatste voorstelling Gevaarlijke Namen gaat over de genocide van Srebrenica. Het is het onderwerp van een documentaire die gemaakt wordt in opdracht van de New York Times. Verder produceerde en programmeerde hij afgelopen jaren voor EELT Theatercollectief veel culturele evenementen in de Reeshof, zoals Piazza Cultura en Kunstkanaal. In augustus 2023 produceerde hij 100 jaar Piushaven.

Ingrid van den Nieuwenhuizen

Ingrid van den Nieuwenhuizen

Vocal coach

Ingrid van den Nieuwenhuizen is een gepassioneerde en betrokken zangdocente en zangeres met ruim 10 jaar ervaring in het professionele werkveld. Van 2007- 2011 volgde ze de bachelor Muziektheater aan het Conservatorium Tilburg. Ingrid volgde daar zanglessen van Edward Hoepelman, spellessen van o.a. Marc Krone en Roeland Vos en danslessen van o.a. Danielle Waaijers. Daarna volgde ze ook de master educatie en startte ze haar eigen zangschool, waar ze privézangles geeft aan leerlingen van de MusicAllFactory en leerlingen coacht richting audities van vakopleidingen.

Ingrid heeft een warme, krachtige stem en weet raad met alle muziekgenres. Ingrid staat zelf ook regelmatig op het podium. Zo heeft ze de afgelopen jaren gezongen voor de orkesten van de Lucht- en Landmacht en speelde ze met Close-Act o.a. in Singapore en Sint Petersburg. Ook zong en toerde ze twee jaar bij Opera-Zuid.

Tijdens de Corona periode nam ze een album op met zelfgeschreven pop en soul muziek onder de naam DI-Project.

Ron Antens

Ron Antens

Componist en muzikale leiding

Ron Antens studeerde aan het Brabants Conservatorium achtereenvolgens AMV/Schoolmuziek, Bastuba, Harmonie- en Fanfare directie en Trombone. Als freelance tubaïst en trombonist speelt Ron bij Ranco Mes en Nathalie Matteau. In het verleden speelde hij o.a. bij This is Lovski, The Dutch Tuba Quartet, Brabants Jazz Orkest, Aquarius Ensemble, Orchestre Infernal en het Fietsorkest. Met deze ensembles speelde hij in binnen- (Lowlands, Zwarte Cross, Mundial) en buitenland (Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Hongarije (Sziget), Spanje, Engeland, Bosnië, Canada en de V.S.)

Als dirigent is hij werkzaam bij de Koninklijke Harmonie ’s Hertogenbosch en heeft hij in het verleden diverse harmonie-, musicalorkesten en big bands geleid. Bekende lokale producties die hij dirigeerde waren de Tilburgse Revue Duizend Dromen, Once upon a Matress, Ciske de Rat, Cabaret,Shrek en Big Fish van BOeMS en All shook up, Curtains en Spotlight met Spot! Goirle. Ook was hij jarenlang vaste dirigent/arrangeur van de MusicAllFactory. Als arrangeur werkte hij met o.a. Candy Dulfer, Floor Jansen (Nightwish), Pearl Jozefzoon, Nol Havens en Karin Bruers. Hij schreef verder diverse arrangementen voor orkesten en big bands. Als componist schreef Ron o.a. de kindermuziek-voorstelling Spaghetti van Menetti voor Orchestre Infernal, de muziektheater productie Moordhoek, de musical Muziektheater Cuypers en een aantal werken voor Harmonie- en Symfonieorkest.

Meer informatie is te vinden op www.ronantens.nl.

Michelle van Daalhoff

Michelle van Daalhoff

Script en liedteksten

Michelle van Daalhoff studeerde aan de Fontys Academie voor Theater als docerend theatermaker. Na haar afstuderen heeft ze ieder jaar zes voorstellingen gemaakt. Ze heeft gewerkt met kinderen, jongeren en volwassenen. Al snel merkte ze dat er een gebrek is aan moderne, speelbare theaterteksten voor amateurspelers. Stukken die speciaal voor amateurgroepen geschreven zijn vond ze doorgaans oubollig.
Daarom is ze zelf speelbare theaterteksten voor amateurspelers gaan schrijven. Haar theaterteksten kenmerken zich door:

Humor
Het merendeel van Michelle’s theaterteksten bestaat uit komedies. Haar filosofie is dat humor de drijvende kracht is achter een amateurstuk. In haar teksten schuilt de humor in de uitvergroting van herkenbare situaties waar zowel het publiek als de speler zichzelf in zou kunnen herkennen.

Herkenbaarheid
De personages in haar teksten zijn herkenbaar en de situaties en conflicten waar ze in belanden ook. Dit vindt ze om drie redenen belangrijk: de spelers moeten zich kunnen identificeren met hun personage, de personages zijn echte mensen en geen karikaturen, het publiek zal zich kunnen identificeren met de personages en met het verhaal.​

Handeling
Acteren betekent handelen en dus bieden haar teksten ruimte voor beweging, voor actie.